را تامین کرده است

طراحی بسته بندی با شناسایی کلیه الزامات شروع می شود: طراحی ساختاری ، بازاریابی ، ماندگاری ، تضمین کیفیت ، لجستیک ، قانونی ، نظارتی ، طراحی گرافیک ، استفاده نهایی ، محیطی و غیره. تمیز نگه داشتن محتویات تمیز ، تازه ، استریل و ایمن برای مدت زمان ماندگاری در نظر گرفته شده یک کار اصلی است. در مجموع صنعت چاپ بسته بندی در ایران با داشتن امکانات مناسب که مطابق با تکنولوژی روز است هنوز اعتماد کافی جامعه تولیدی کشور را در رابطه با دقت، توانایی و به خصوص مشتری مداری به دست نیاورده است. هنگامی که سیستم توزیع شامل حمل و نقل فردی توسط یک حامل بسته کوچک باشد ، مرتب سازی ، رسیدگی و انباشت مخلوط ، تقاضای شدیدی را در مورد قدرت و توانایی محافظ بسته حمل و نقل ایجاد می کند. حامل های بسته های کوچک معمولاً دارای قالب های خاص خود هستند. چنین واحدهایی اگر تنها به قصد ارائه خدمات به تولیدکنندگان تأسیس شده باشند در مناطقی نزدیک به واحدهای تولیدی یا کشاورزی احداث می شوند و اگر محصولات را گرفته و پس از بسته بندی به نام خودشان به بازار عرضه کنند ممکن است کارگاه خود را در منطقه مصرف احداث کنند.

فرآیندهای بسته بندی ، برچسب زدن ، توزیع و فروش برای اطمینان از عدم رعایت مقررات مطابق با رفاه مصرف کننده ، باید اعتبار سنجی کنند. نگاهی به انواع بسته بندی ها و برندها در فروشگاه های شهروند، اتکا، رفاه و… انواع مختلفی از نمادها برای برچسب گذاری بسته ها بصورت استاندارد در سطح ملی و بین المللی انجام می شود. محموله های مواد خطرناک یا کالاهای خطرناک دارای اطلاعات و نمادهای خاص (برچسب ها ، پلاکارد ها و غیره) می باشد که مورد نیاز سازمان ملل ، کشور و شرایط ویژه حمل کننده می باشد. اکثر آنها پیش بینی می کنند که این تعداد همچنان افزایش یابد، بنابراین خطوط باید بیشتر تغییر کنند وکارخانه ها شلوغ تر می شوند. برخی از آنها در ASTM D5445 “تمرین استاندارد برای علائم تجاری برای استفاده از کالاها” و ISO 780 “علامت گذاری تصویری برای استفاده از کالاها” تعریف شده است. بیشتر موارد شامل شماره سریال و تعداد زیادی آنها روی بسته بندی می باشد و در مورد محصولات غذایی ، دارویی و برخی مواد شیمیایی بسته بندی ها معمولاً حاوی تاریخ انقضا / بهترین-قبل از آن ، معمولاً به شکل خردکن است.

راحتی – بسته ها می توانند ویژگی هایی داشته باشند که راحتی در توزیع ، جابجایی ، انباشت ، نمایش ، فروش ، باز کردن ، استفاده مجدد ، استفاده ، توزیع ، استفاده مجدد ، بازیافت و سهولت دفع را به شما می دهد. مهمترین چالش ها و موانع پیش روی شرکت شما چیست و چه برنامه ای برای آن دارید ؟ سد در مواردی که جداسازی دو ماده قبل از استفاده نهایی لازم باشد ، نیز اجرا می شود ، مانند موارد خاص برای رنگ ها ، چسب ها ، مایعات پزشکی و غیره. نشان می دهد که این برندها، ماشین آلات خود را از برند شادمهر تهیه کرده اند و این شرکت تامین کننده بخش اعظمی از نیازهای بسته بندی کشور در صنایع مختلف است و برندهای معتبر مانند چی توز، تک ماکارون، گلستان، گلها، برتر، ایساکو، قطعات بسته بندی خودروها، و… پیروان این روند خود را در تجارت اقلامی که نیاز به دانش بالا و ارائه توضیحات فنی داشته باشد درگیر نمی کنند. بعضی از شرکت هایی که در ایران ادعای نمایندگی تولیدکنندگان اروپایی یا آسیایی را دارند نه تنها هیچ نوع نمایندگی رسمی در این رابطه ندارند بلکه حتی بخوبی شرکت مذکور را نمی شناسند.

به صورت کلی میتوان به آینده صنعت بسته بندی در ایران امیدوار بود. مهندس اصغر سبزی، مدیرعامل خلاق و توانمند برند بستهبندی شادمهر که تحصیل کرده رشته مکانیک میباشد، به همراه برادران متخصص و اهل فن خود در این صنعت تجارب بسیار زیادی در ساخت ماشینآلات بستهبندی دارند و از مدیران موفق در صنعت ماشینسازی ایران به شمار میآیند که در بخش بازرگانی بینالمللی نیز تجارب فراوانی دارند و کاملا با دغدغه واردات آشنا میباشند. علم ، هنر و فن آوری بسته بندی مواد غذایی به معنای محصور کردن یا محافظت از محصولات جهت توزیع ، ذخیره سازی ، فروش و استفاده می باشد. عناصر این فن آوری های اصلی شامل کدهای شناسایی آیتم های UPC و EAN ، SCC-14 (کد کانتینر حمل و نقل UPC) ، SSCC-18 (کدهای کانتینر حمل و نقل سریال) ، 2-از -5 بین Interleaved و UCC / EAN-128 (تازه تعیین شده GS1-128) نمادهای بارکد ، و استانداردهای ANSI ASC X12 و UN / EDIFACT EDI. بسته بندی محصولات در صنایع غذایی خاص است زیرا باید محتویات داخل بسته حتی پس از ساعتهای طولانی حمل و توزیع، تازه و ایمن برای مصرف باقی بماند. با این حال تفکرات مدیران شرکتهای سفارش دهنده مبین آن است که علاج این مشکل آن طور که چاپخانه داران می گویند در حذف واسطه ها یا ناظران چاپ نیست زیرا بسیاری از صاحبان اصلی سفارشات به هر دلیلی کانون تبلیغاتی یا ناظر چاپ منتخب خود را وکیل خود دانسته و برای انجام کارهای چاپی متفاوت خود علاقه ای به تماس مستقیم با چاپخانه ها یا سایر مراکز مربوطه دیگر ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید