سئو برای ویدیوها
آموزش سئو یوتیوب: 9 تکنیک برای رسیدن ویدیوها به رتبه اول! سئوراز
باید بدانید که این مورد نیز یکی از روش های بهینه سازی ویدئو در سایت است. اگر به سوالات افراد پاسخ دهید، درواقع به نوعی بازاریابی محتوایی انجام دادید که باعث میشود اعتبار زیادی کسب کنید. اطمینان حاصل کنید که یکی از برچسبها حتماً کلمهی کلیدی هدف باشند و بقیه را از کلماتی انتخاب کنید که مرتبط با تیتر بوده و توضیحات بیشتری راجع به آن بدهند. بهتر است برچسبها دو کلمهای باشند و در انتخاب آنها نیاز مخاطبین را نیز در نظر بگیرید. در این کار (برچسبگذاری) تا میتوانید دست و دلباز باشید زیرا تگهای بیشتر، به الگوریتمها کمک میکنند که موضوع ویدیوی شما را بهتر بفهمند و در نتایج جستجو شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.
پس تعداد سابسکرایبها هم میتواند یکی از دلایل منطقی برای بهبود رتبهبندی ویدئوها باشد. استفاده از ویدیو در سایت باعث جذاب شدن وبسایت و جلب اعتماد مشتریان میشود. علاوه بر این، مشهود است که موتورهای جستجوگر گوگل، ویدیوها را دوست دارند و آنها را نسبت به محتواهای بدون ویدیو در اولویت قرار میدهند. به طور کلی فقط به قرار دادن ویدئو در پلتفرمهای مختلف اکتفا نکنید و به دلیل بهبود سئو و ارزشمند بودن آن برای سایت، حتما محتوای ویدیویی را روی سایت خودتان نیز نمایش دهید. تعامل کاربران را افزایش دهیدعلاوه بر تولید محتوای جذاب با کپشن و کال تو اکشن جذاب خود کاری کنید کاربران زیر پست شما کامنت بگذارند و آن را لایک کنند. ضمن اینکه از آنها بخواهید ویدیو شما را در کانالهای مختلف به اشتراک بگذارند.
در عوض، یک استراتژی محتوای جامع شامل کارهای نوشتاری مثل وبلاگها و کتابهای الکترونیکی، و همینطور رسانههایی مثل پادکستها، محتوای تصویری و ویدیوهاست. برای اینکه ویدیوها در یوتیوب رتبهبندی بشن، اول باید الگوریتم یوتیوب و فاکتورهای رتبهبندی یوتیوب رو درک کنیم. افراد بیشتری برای درک یک محصول یا خدمات، ویدیوها را به جای متن انتخاب می کنند، بنابراین اهمیت اولویت بندی سئوی ویدیو را نمی توان اغراق کرد. با رعایت ۸ نکته زیر بیشتر از هروقت دیگری میتوانید در صدر نتایج ویدئوهای یوتیوب قرار بگیرید. تمام آنچه در اینجا باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی هدف خود را یک بار در عنوان خود وارد کنید. نکته اساسی این است که بهتر است ویدیوی خود را با کلمات کلیدی که مردم بیشتر در YouTube و آپارات و حتی Google سرچ میکنند، بهینه کنید.
این وبلاگ به بهترین نکات سئوی ویدیویی می پردازد که صرف نظر از اندازه کانال شما برای شما مفید است. بهترین راه برای افزایش ضریب خزیدن ویدیو و سئو ویدیو این است که آن را در کانون توجه صفحه قرار دهید. بخش دیگر مهم سئو ویدیو این است که شما ویدیو را در صفحهای جای دهید که کاملا با آن مرتبط است. اگر ویدیو را تنها یک در یک صفحه عمومی پرت کردید، شانس کمتری برای رتبهبندی خواهید داشت. کلمات کلیدی مورد نظر کاربران که دنبال آن هستند را مورد هدف خود قرار دهید.
اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. درکنار این موارد و نمایش دادن ویدیو اصلی، یوتیوب فیلم های مشابه ای را نشان می دهد که بر اساس قصد شما از تماشا کردن ویدیوی اصلی این ویدیوها انتخاب می شوند. سئو کردن فیلم یا حتی سئو ویدیو در وردپرس با سئو برای موتورهای جست و جو تفاوت دارد. معمولا ربات های گوگل وقتی اولین ویدیو را میبینند، سایر ویدیوها را بررسی نمیکنند. اینکه برای یک صفحه چند ویدیو قرار دهید، نمیتوانید اطمینان حاصل کنید که کدامیک در نتایج گوگل قرار میگیرد.
TubeBuddy یک افزونه مرورگر است که روشهای کاربردی و مناسبی برای مدیریت کانال یوتیوب به شما معرفی میکند. با کمک این افزونه میتوانید ویدیوهایتان را زمانبندی کنید و حتی جوابهایی آماده برای کامنتها داشته باشید یا قالبهای شخصیسازی شده برای صفحه پایانی ویدیو طراحی کنید. تصاویر شاخص باعث میشوند کاربر تصمیم بگیرد ویدیوی شما را تماشا کند یا نه؛ چون این تصاویر اولین چیزی هستند که در نتایج جستجو توجه کاربران را به خود جلب میکنند. حتی میتوان گفت تصاویر شاخص میتوانند باعث شوند که مدت زمان تماشای ویدیو بیشتر یا کمتر شود و این موضوع تاثیر زیادی روی رتبهبندی یوتیوب میگذارد. سئو فیلم یا حتی سئو ویدیو در وردپرس با سئو برای موتورهای جست و جو متفاوت است. یوتیوب که دومین موتور جست و جو پرکاربرد پس از گوگل است نیز قوانین جست و جو، کلمات کلیدی و اهداف خودش را دارد.
استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا یکی از موثرترین روش ها برای بهبود سرعت بارگذاری ویدیوها و افزایش رضایت کاربران است. CDN یا Content Delivery Network به مجموعه ای از سرورها اطلاق می شود که در نقاط جغرافیایی مختلف قرار دارند و هدف آن ها تحویل سریع تر محتوا به کاربران است. وقتی ویدیوها یا سایر محتوای سایت شما از طریق CDN ارائه می شود کاربران به جای دسترسی به یک سرور مرکزی دور از نزدیک ترین سرور به محل جغرافیایی خودشان محتوا را دریافت می کنند. همچنین تصاویر بندانگشتی که دارای متن کوتاه یا عناوین جذاب باشند می توانند تأثیر بیشتری داشته باشند. اضافه کردن متن مختصر و گویا به Thumbnail می تواند به کاربرانی که به سرعت در حال مرور ویدیوها هستند کمک کند تا محتوای ویدیوی شما را بهتر درک کنند و در نتیجه روی آن کلیک کنند. به عنوان مثال ربات YoutubeDownloaderBot و ytdlbot از معروفترین رباتهای دانلود از یوتیوب هستند که نیاز کاربران را به خوبی برطرف میکنند.
وقتی با هم ترکیب میشن، این سیگنالها به الگوریتم میگن که پست ویدیویی شما چقدر برای جستجوی یک کاربر مرتبط، محبوب یا جذابه. الگوریتم همچنین از عملکرد ویدیو و بهینهسازی برای رتبهبندی ویدیوها در یوتیوب استفاده میکنه. اگه با ویدیوهای یوتیوبتون دارید فعالانه مشکلات مشتریهای احتمالی رو حل میکنید، پس 90% کار بهینهسازی یوتیوب رو انجام دادید. وقتی یوتیوب ویدیوها رو رتبهبندی میکنه، به معیاری به نام “مدت زمان تماشا” اهمیت میده – به عبارت دیگه، اینکه بینندگان چقدر توی ویدیوی شما میمونن. با توجه به اینکه مصرف ویدیو به بالاترین حد خودش رسیده، شاید به نظر برسه که قرار دادن ویدیوهات در صدر بزرگترین پلتفرم ویدیویی دنیا کار سختی باشه.
برای اینکه از ایندکسشدن ویدئوهای خود مطمئن شوید، سادهترین راه این است آدرس google.com/video را سرچ کنید و URL صفحهای را که ویدئو در آن قرار دارد، در کادر جستجو وارد کنید. اگر نتیجه این جستجو شامل ویدئو بود، یعنی گوگل موفق شده تا محتوای ویدئویی صفحه شما را کرال و ایندکس کند. در غیر این صورت، از ابزار Google Rich Results Tester یا سرچ کنسول خود کمک بگیرید تا دلایل و ایرادهای عدمنمایش ویدئوها در نتایج جستجو را شناسایی کند. توجه کنید که گوگل نیز متوجه این موضوع خواهد شد و امکان دارد شما در رتبه بندی خود افت کنید. پس به هیچ وجه از عنوان و کلمات کلیدی به عنوان طمعه برای جذب کاربر استفاده نکنید؛ در غیر این صورت گوگل ممکن است پس از مدتی سایت شما را جریمه کرده و آن را از لیست نتایج حذف کند. توجه کنید که گوگل با الگوریتمهای پیشرفتهای که دارد، میتواند به راحتی تشخیص دهد که محتوای درون ویدیو چیست.
بدیهی است که فایلهای کوچکتر سریعتر برای کاربر به نمایش در میآیند و منابع کمتری از سرور سایت شما و اینترنت کاربر مصرف میکند. استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتواسرعت بارگذاری محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل استفاده از CDN و نمایش ویدیوها از نزدیکترین سرور باعث رضایت مخاطبان میشود. اما معمولا دو قالب mp4 و webm بیشترین کاربرد را دارند؛ چراکه میتوانید فایلهای باکیفیت ولی با حجم کم را آپلود کنید. البته بیشترین مصرف مربوط به فرمت mp4 است، چون فرمت webm مانند فرمت webp در عکسها، فعلا فقط توسط کروم و فایرفاکس پشتیبانی میشوند. گوگل از یک خزنده خاص به نام Googlebot Video برای ایندکس محتوای ویدئویی استفاده میکند.
اگر ویدیو اصلی خود را در رسانههایی مثل یوتیوب، ویمو، فیسبوک و… بارگذاری کرده و در وبسایت خود بازنشر کردید، میتوانید با رعایت کردن نکات خاصی، بهینهسازی ویدیو را در هر دو رسانه انجام دهید. برای این کار نیاز است تا در هر دو صفحه، معیارهای ایندکس شدن ویدیو را رعایت کنید. در حالی که بیشتر کاربرها از تگها برای پیدا کردن ویدیوها استفاده نمیکنن، اونها میتونن به الگوریتم یوتیوب کمک کنن ویدیوت رو دستهبندی کنه و به مخاطب مناسب نشون بده. برچسبهای زمانی همچنین سئو رو بهبود میدن چون برای الگوریتم یوتیوب راحتتر میکنن محتوای ویدیوت رو بفهمه. این کمک میکنه ویدیوت برای عبارات جستجو داخل ویدیو ظاهر بشه، نه فقط موضوع کلی ویدیو. علاوه بر این، رتبهبندی ویدیوها در یوتیوب یک عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی درونگرای شماست، حتی اگه اینطور به نظر نرسه.
گوگل توانایی شناسایی ویدیوها را افزایش داده و از آن ها در رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می کند. همچنین استفاده از تگ های مناسب عناوین بهینه شده توضیحات متناسب و تصاویر بندانگشتی جذاب در ویدیوها می تواند تأثیر مثبتی در سئوی کلی صفحه داشته باشد. سئوی ویدیو به مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی ها اطلاق می شود که به منظور بهبود رتبه بندی ویدیوها در موتورهای جستجو و افزایش بازدید آنها انجام می شود. یکی از مهم ترین نکات در سئو ویدیو انتخاب عنوان و توضیحات مناسب و مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر است. همچنین بهینه سازی تصاویر بندانگشتی (thumbnail) ایجاد زیرنویس و متن ترنسکریپت (transcript) و اشتراک گذاری ویدیوها در پلتفرم های مختلف می تواند تاثیر چشم گیری بر جذب کاربران داشته باشد. از طرف دیگر سرعت بارگذاری ویدیو استفاده از اسکیماهای مرتبط و توجه به تجربه کاربری نیز از جمله عوامل مهم در بهبود سئوی ویدیو هستند.
انواع ویدیو و فیلم ها نیز می توانند به راحتی سئو شوند و در رتبه بندی گوگل حضور خوب و بسیار موثری داشته باشندکه در این مقاله ما می خواهیم راهکار های سئو ویدئو را برای بیشتر دیده شدن به شما آموزش دهیم. وقتی متنی را در هنگام اشتراک گذاری ویدیو در آپارات، یوتیوب و … مینویسید در حقیقت به ربات های این شبکه ها کمک میکنید که ویدیو شما را بهتر و راحت تر درک کنند. علاوه بر این نوشتن متن باعث سئوی صفحه ای که ویدیوی شما در آن قرار دارد میشود. با ثابت نگه داشتن URL محتوای ویدیویی خود، به رباتهای گوگل کمک میکنید تا در هر کراول و پردازش تأیید کند که محتوا هنوز در دسترس بوده و ارزش بازدید دارد. به این ترتیب شانس قرار گرفتن در رتبههای بالای نتیجه جستجو گوگل را حفظ میکنید.
ویدئوی آنها در تگی که شما گذاشته اید، قبلاً رتبه گرفته است و شما با استفاده کردن از این تگ باعث تقویت و سئو ویدیوهای خود می شوید. این چیزی است که شاید کمتر جایی به شما گفته شود و شما می توانید نهایت استفاده را از آن بکنید. کلمه کلیدی ویدئوی خودتان را در هر سرویس اشتراک ویدئو که منتشر می کنید، سرچ کنید. بهترین و تاپ ترین ویدئوهای نشان داده شده حوزه خودتان را باز کنید و از همان تگ ها برای ویدئوهای خودتان استفاده نمایید. البته در یوتیوب قضیه کمی متفاوت است شما بایستی از برخی پیشنهادات که در قسمت سرچ بار برای شما نمایش داده می شوند، در تگ های خود استفاده کنید.
با استفاده از این ریچ اسنپت (Rich Snippet)، موتورهای جستجو میتوانند نتایج مرتبطتری را ارائه دهند. هرچقدر برچسبها بیشتر و مرتبطتر باشند، شانس دیدهشدن ویدئو در نتایج جستجو افزایش مییابد. حجم ویدئو را با ابزارهایی مثل HandBrake کاهش دهید تا سریعتر بارگذاری شود و تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کند، بدون اینکه کیفیت کاهش یابد. آیا میدانستید مردم در سراسر دنیا به طور میانگین ۱۱ ساعت از روزشان را صرف استفاده از رسانهها میکنند؟ جالبتر اینجاست که حدود ۶ ساعت از این زمان به تماشای ویدیو اختصاص دارد. در حقیقت، ویدیوها به طور ماهانه دو تا سه برابر بیشتر از محتواهای متنی بازدید جذب میکنند و این فرصت بزرگی برای دیده شدن محتوا است. اگر میخواهید مخاطبان شما در پایان ویدیو اقدام خاصی انجام دهند، نباید آن را به تقدیر بسپارید!
بهینهسازی ویدیوهای یوتیوبت میتونه کمک کنه بازدید بیشتری جذب کنی و جامعه بسازی – و به تبدیل و فروش بیشتر منجر بشه. زیرنویس و زیرنویس ناشنوایان یک جزء دسترسیپذیری مورد نیاز برای ویدیوهات هستن. اونها همچنین به طور غیرمستقیم با دادن یک نسخه متنی از محتوای ویدیوت به یوتیوب کمک میکنن برای جستجوی یوتیوب بهینه کنی. در اینترنت، جایی که انتخابهای زیادی وجود دارد، عنوان ویدیو و تصویر کوچک شانس شما برای ایجاد یک تأثیر اولیه قوی است. عنوانی ایجاد کنید که به طور دقیق محتوای شما را منعکس کند و شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد.
توجه کنید که هر چقدر گوگل ارتباط محتوای شما با ویدیوی صفحه را درک کند، نتایج بهتری به دست خواهید آورد. در نهایت هنگام آپلود ویدیو در شبکههای اجتماعی به خاطر داشته باشید که باید کپشن جذابی که شامل کلمات کلیدی و هشتگهای مناسبی باشد استفاده کنید تا کاربران به تماشای ویدیو ترغیب شوند. یوتیوب و آپارات به ترتیب در جهان و ایران بهعنوان دومین موتورهای جستجوی پربازدید بعد از گوگل شناخته میشوند. این پلتفرمها ابزارهای قدرتمندی برای انتشار ویدئو و افزایش دیدهشدن محتوا هستند. با استفاده از آنها، نهتنها هزینههای بارگذاری و انتشار کاهش مییابد، بلکه احتمال کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل نیز بیشتر میشود.
برای اضافه کردن زمینه بیشتر به توضیحات، میتونی متن فراخوان به اقدام (CTA) رو اضافه کنی که از بینندهها میخواد مشترک بشن، یک کتاب الکترونیکی رایگان دانلود کنن یا محصولی رو بخرن. این مقاله را بخوانید تا با تاثیر AR و VR در تبلیغات همراه با نمونه موردی بهطور کامل آشنا شوید. گوگل، بینگ و یاهو تقریباً ۶ سال است که همه از video schema markup پشتیبانی میکنند. برخی از مشاغل خدمات محور هستند و وبسایتی برای فروش محصولات خود ندارند. بلکه می خواهند بدانند که چطور پخت و پز سریع و بی دردسری را برای غذاهایشان تجربه کنند. در کنار MP4 و WebM فرمت های دیگری مانند OGG نیز وجود دارند اما استفاده از آن ها به مراتب کمتر است و بیشتر در پروژه های خاص یا پلتفرم هایی که به پشتیبانی از فرمت های آزاد تمایل دارند مشاهده می شود.
توجه کن که تگهای یوتیوب با هشتگهای یوتیوب فرق دارن (در مورد هشتگها در نکته 9 بیشتر صحبت میکنیم). در حالی که تگها کمک میکنن محتوای ویدیوت رو بفهمن، هشتگها ارتباط محتوات رو نشون میدن و بینندههات رو از طریق هشتگهای مشابه هدایت میکنن. یک توضیحات بهینهشده میتونه کمک کنه در نوار کناری ویدیوهای پیشنهادی ظاهر بشی، که میتونه منبع خوبی برای بازدید باشه. همچنین خوبه که پنج تا هشت هشتگ در توضیحات ویدیو بذاری که با کلمه کلیدی اصلی نزدیک باشن. توضیحات به اندازه عنوان مهمه و محتوای ویدیوت رو با جزئیات توصیف میکنه.
برای هر دو، به مدیر ویدیوت برو، بعد روی “Videos” زیر “Video Manager” کلیک کن. برای اضافه کردن زیرنویس یا زیرنویس ناشنوایان به ویدیوت، باید یک فایل متن رونویسی پشتیبانی شده یا فایل زیرنویس زمانبندی شده آپلود کنی. برای اولی، میتونی متن رونویسی رو مستقیماً برای یک ویدیو وارد کنی تا به طور خودکار با ویدیو همگام بشه. حتماً کلمه کلیدی دقیق یا تطبیق گسترده رو درست در ابتدای عنوان قرار بده تا دید بیشتری بگیری. با این ذهنیت، نام فایل “business_ad_003FINAL.mov” رو (خجالت نکش – همه ما موقع پست پروداکشن این شرایط رو داشتیم) با کلمه کلیدی مورد نظرت عوض کن.
او این مشکل را برای شما حل می کند تا ربات های گوگل به درستی بتوانند ویدئوی شما را ببینند. تگی که در سایت خودتان استفاده می کنید را باید در ویدئوهای خودتان هم به کار ببرید. هیچ کس برای اطلاع از آخرین وقایع وارد یوتیوب نمی شود بلکه برای سرچ کردن ویدئوی مورد نظر خود از این رسانه استفاده می کند. اگر محتوای خوب تولید می کنید و فقط در اینستاگرام منتشر می کنید، در واقع وقت خودتان را تلف می کنید. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.
قالب WebM نیز یکی از فرمت های جدید و بهینه برای ویدیوهای وب است که توسط گوگل توسعه یافته و به عنوان جایگزینی برای فرمت های سنتی معرفی شده است. این فرمت به طور خاص برای پخش ویدیو در مرورگرهای وب بهینه سازی شده و از کیفیت بالا در حجم های کمتر نسبت به فرمت های قدیمی تر برخوردار است. یکی از مزایای اصلی WebM این است که این فرمت به طور رایگان در دسترس است و هیچ گونه محدودیت حق امتیازی ندارد. از سوی دیگر WebM به دلیل ساختار پیشرفته ای که دارد توانایی فشرده سازی و پخش ویدیوها با کیفیت مناسب و سرعت بالا را فراهم می کند. برای بهبود سوشال سیگنالها، اطمینان حاصل کنید که پروفایلهای شبکههای اجتماعی شما بهطور کامل تکمیل شده و لینکهای درست به سایت شما اضافه شده است. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.
وقتی کاربران محتوای شما را در شبکههای اجتماعی لایک یا اشتراکگذاری میکنند، نشاندهنده این است که آنها به محتوای شما اعتماد دارند و به آن ارزش میدهند. این نوع تعاملات میتواند به ایجاد اعتبار برای برند شما کمک کند و باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطبان و موتورهای جستجو شود. سوشال سیگنالها، مانند لایکها، کامنتها و اشتراکگذاریها، تعامل کاربران با محتوا را نشان میدهند. این تعاملات میتوانند باعث افزایش زمان ماندگاری (Dwell Time) در سایت شوند. موتورهای جستجو از این دادهها برای ارزیابی تجربه کاربری استفاده میکنند و سایتهایی که تجربه کاربری بهتری ارائه میدهند، معمولاً در رتبههای بالاتری قرار میگیرند.
برای رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP ها) نمی توانید تنها به بهینه سازی ویدئوی خود متکی باشید. هنوز هم مهم است که صفحه خود را برای SEO بهینه کرده باشید تا موتورهای جستجو در کراول کردن آن صفحه، دچار دردسر نشوند و در وهله اول خودشان را خسته نکنند. شما با یادگیری مقدماتی سئو سایت به راحتی می توانید صفحه خودتان را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. یک صفحه کامل از نظر سئو، صفحه ای است که علاوه بر رعایت اصول سئو، دارای متن، صوت، تصویر و ویدئو باشد. تصاویر بندانگشتی به عنوان پیش نمایش ویدیو عمل می کنند و اولین برداشت کاربران از محتوای ویدیویی شما را شکل می دهند.
پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.
اگرچه اشتراک گذاری ویدیو در پلتفرم های مختلف مانند یوتیوب اینستاگرام و آپارات مزایای زیادی دارد اما قرار دادن ویدیو در سایت خودتان ارزش افزوده ای به محتوای سایت شما می دهد. این اقدام نه تنها باعث افزایش جذابیت صفحات شما می شود بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز ارائه می دهد و کاربران بیشتری را به ماندن در سایت شما ترغیب می کند. یکی از مزایای بزرگ استفاده از پلتفرم های معتبر مانند یوتیوب و آپارات این است که ویدیوهای شما در نتایج جستجوی مرتبط به کاربر پیشنهاد داده می شوند. احتمالا خود شما هم بارها مشاهده کرده اید که هنگام جستجو در گوگل لینک هایی از یوتیوب یا آپارات به عنوان نتایج پیشنهادی نمایش داده می شوند. این موضوع نشان دهنده قدرت این پلتفرم ها در سئوی ویدیو است و به شما کمک می کند تا محتوای ویدیویی تان بیشتر دیده شود و در نتایج جستجو بالاتر قرار گیرد.
گوگل به کسبوکارهایی که از یوتیوب برای میزبانی ویدئوهای سایت استفاده میکنند، امتیاز ویژهای در رتبهبندی در نظر نمیگیرد. همان طور که استفاده از میزبانی وب گوگل (Google web hosting) یا هر محصول دیگری از گوگل باعث بهبود رتبه نمیشود. هر نوع تعامل کاربر، مثل لایک، کامنت و بهاشتراکگذاری، نشاندهنده علاقه کاربران به محتوای شماست. این تعاملات سیگنال مثبتی به الگوریتم یوتیوب ارسال میکند و میتواند جایگاه ویدئوهای شما را در نتایج بهبود بخشد. برای اینکه مطمئن شوید ویدیوهای شما در گوگل ایندکس شدهاند، راحتترین کار این است که وارد سایت google.com/video شوید و لینک صفحهای که ویدیو در آن قرار دارد را در کادر جستجو وارد کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری